4 Şubat 2016 Perşembe

Kefaret Solomon Creed - Simon Toyne (Kitap Yorumu - KPiBT #5)











Kitap Adı : Kefaret - Solomon Creed

Yazarın Adı : Simon Toyne

Sayfa Sayısı : 480

Yayınevi : Nemesis Kitap

Ait Olduğu Seri : Solomon Creed #1






Arizona Çölü'ne düşen bir uçak…
O uçaktan sağ çıkmayı başaran bir adam. Geçmişiyle ilgili hiçbir şey hatırlamıyor; geleceğiyle ilgili bir fikri de yok. Tek bildiği şey, bir adamı korumak için oraya geldiği. Ama, zaten ölmüş bir adamı nasıl koruyabilir ki?

"Fazlasıyla sürükleyici bir hikâye. Hem yalın hem de etkili bir anlatım. Kitabı bitirdikten sonra bile aklınızı meşgul etmeye devam edecek." 
- Peter James

"Olağanüstü. Stephen King ve Lee Child bir araya gelmiş gibi." 
- Mark Edwards

"Simon Toyne sizi, diğer yazarların gitmeye cesaret edemeyeceği yerlere götürüyor." 
- Tom Harper

"Kefaret zekice yazılmış, birinci sınıf bir gerilim." 
- Scott Mariani
(Tanıtım Bülteninden)






Merhabalar, 5.turumuzun son yorumunu ve turun kapanışını yapmak onur verici. :D Kefaret için açık konuşacağım sizinle. Kitabın neredeyse ortalarına kadar "Ben bu kitaba nasıl bir yorum yapmalıyım? Resmen elimde sürünüyor." şeklindeydi. Fakat kitap sonrasında bir açılıyor pir açılıyor. Ciddi anlamda uzun zamandır bu kadar heyecanlı bir kitap okumamıştım.

Solomon Creed, bir anda kendini yanan bir uçağın kenarında bulur. Neden orada olduğu, kim olduğu hakkında hiç bir fikri yoktur. Aslında ise bir tek isim vardır... Buraya gelme sebebinin onu korumak olduğunu hisseder. Daha sonra bu adamın öldürüldüğünü öğrenir ve bu işten işkillenerek araştırmalara başlar. Sonrası kitapta, bu bile yeter çünkü inanın anlatsam burada kitabın özeti olur yani. Eğer okursanız gelin de kitabı tartışalım öyle bir durumdayım ben çünkü :D




Kitabın başları çok durağan ve kafa karıştırıcı geliyor insana. Kitapta bir sürü karakter var ve yazar her karakter ile ilgili olan kısmı ayrı ayrı ele almayı tercih etmiş. Bu yüzden yanlış hatırlamıyorsam kitapta 60 civarı bölüm var. Karakterlere alışmak ve yazarın yazım tarzına adapte olmak bir süre zorluyor insanı. Sonrasında da azıcık durağan ilerliyor roman fakat sonrasında çok heyecanlı olmaya başlıyor. Sonlarına doğru inanın nefes almadan okudum kitabı. 


Kitabın sonuna ise söylenebilecek tek kelime seçsem bu "Efsane" olurdu. Çünkü yazar öyle bir son yazmış ki kitabın sonunda resmen kalakaldım. Dinsel ögelerin çokça bulunduğu bir kitaptı, okurken bazı noktalarda bazı şeyleri anlamakta zorlandığım da doğrudur fakat içinde çok anlamlı sözler de barındıran bir kitaptı. 

Her ana bölümün başındaki uçak ve ünlü bir söz kısmı harika olmuş. Kitaba özenildiği her halinden belli. O yüzden Nemesis Kitap'a benden kocaman  tebrikler. Yazar hakkındaki yazımda da söylemiştim, bu kitap yeni çıkan bir kitap doğal olarak devamı ne zaman gelir bilmiyorum ama gerçekten devamını şuan çok merak ediyorum. Umarım yurt dışında yayınlandıktan sonra yayınevi bizi devamı için bekletmez. 

Toparlarsam... Heyecan, macera, gizem, gerilim,vs. bunları içeren bir kitap istiyorsanız bu kitap tam sizlik. Mutlaka bir şans verin bence.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder