25 Kasım 2015 Çarşamba

Bekir - Işıl'ca (Kitap Yorumu - Buddy Read Etkinliği #1)






Kitap Adı : Bekir

Yazarın Adı : Işıl'ca

Sayfa Sayısı : 464

Yayınevi : İndigo Kitap 

Ait Olduğu Seri : Bir Türk Masalı #3

Puanım : 4,5/5,0




Yaşam, Umut Üzerine Kurulan Camdan Bir Dünya… Aşk; Bekir’in kaderine yazılmış bir vuslattı ve savaşmadan bu aşka ulaşamayacaktı. Yıllar boyu sadakatle savaşacak, ruhunun karanlığını aşkıyla aydınlatacaktı... Her şeye rağmen sabırdı aşkı... Ne geçmişi... ne geleceği... ne umutları yön verecekti hayatına. Dua olacak bir cümle girecekti ailem diyeceği insanlarla birlikte karanlık çökmüş öksüz ruhuna... İyiyim... İyiyiz... Biz hep iyi oluruz. Yıllarca içini kemiren kimsesizliğe, ailem diyeceği, uğruna canını vereceği insanlarda bulduğu sevgi cevap verecekti. Kan olmak değildi mesele... Mesele can olmaktı...




Yorum Duygu ve Ali'm kitaplarını okumamış olanlar için spoiler içerir.

Biricik ruh ikizim Çağla ile yaptığımız  buddy read etkinliklerinin ilk kitabı olarak Bekir'i seçtik. İkimiz de Işıl hanımın kalemini seviyoruz dedik o zaman neden olmasın? :D Kendisinin yorumunu da http://ekonomistasik.blogspot.com.tr/ adresinde bulabilirsiniz.

Bir Türk Masalı serisini sevdiğimi daha önce defalarca söyledim zaten. Hatta Duygu'nun yorumunu da yapmıştım blogu ilk açtığım zamanlar. Duygu'dan sonraki kitap olan Ali'm beni biraz hayal kırıklığına uğratmıştı yalan yok. Çünkü Ali beklediğimden çok daha odun bir karakterdi açıkçası ve sonu biraz eksik kalmıştı bence. Bu yüzden Bekir'den ne beklemem gerektiğinden emin değildim ama okuduktan sonra gerçekten beğendiğimi söyleyebilirim.

Bekir'i fuardan aldım ve ilk fırsatta başladım. Gerçi Çağla azıcık gerimde kaldı ama olsun. :D Bizim ikimizin de hem fikir olduğu nokta : yazarın kaleminin git gide daha iyi olduğu. 

Bekir'in askerlik zamanlarını, Sedat'la tanışmasını, Dursun ve Durmuş'un hayatındaki rolünü, Sedat ile sonradan yollarının nasıl kesiştiğini, Duygu'nun aralarına nasıl katıldığını ve en önemlisi de Bekir'in Selma'ya olan aşkını okuyoruz bu kitapta. Selma'yı diğer kitaplarda seviyordum ama bu kitapta kendisini bir çok yerde parçalamak istedim. Hatunda kapris 1500 civarı :D Bekir'in neden o kadar " Ya sabır!" çektiği belli oldu, adam sabır küpüymüş vallahi. 

Bunun yanı sıra Duygu ile ilgili olan kısımlar beni en çok etkileyen bölümlerdi bu kitapta.  Sedat'ın oradaki halleri içimi parçaladı desem yeridir. O meşhur Ateşli Selma mevzusunu ve benzin bidonunun iç yüzünü bu kitapta öğreniyoruz. Selma'ya bazı noktalarda ucundan da olsa hak verdim ama bazı yerlerde harbiden abarttı yahu.

Kitap bazen güldürdü, bazen ağlattı ama sevdirdi kendini. Sedat'ın kitabını merakla beklememe neden oldu bu kitap söyleyeyim. Bekir ve Sedat'ın arkadaşlıklarının perde arkasını okumak çok güzeldi. Yemin ediyorum Sedat her kitapta gözüme giderek daha çekici görünüyor. Bir "Ömrüm" demesi yeter zaten. 

Kitapta beğenmediğim kısım sonu oldu. Bekir'in baba olma heyecanını, hamilelikteki telaşlarını okumak isterdim açıkçası. Bir de Selma beni yıldırdı cidden, Bekir'i tebrik ve de takdir ediyorum adam resmen yıllarca aşkını bekledi. 

Kitaba 4,5 veriyorum o da sonu yüzünden. Sedat'ın da kitabını da biran önce elimize almak nasip olur umarım. Bu arada serinin yeni kapaklarını ben çok beğendim, utanmasam gidip onları da alacağım yani :D

Bir sonraki buddy read etkinliği yorumumuzda görüşmek üzere :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder