1 Ekim 2014 Çarşamba

Çilek Mevsimi- Burcu Büyükyıldız (Kitap Yorumu)






Kitap Adı: Çilek Mevsimi

Yazarın Adı : Burcu Büyükyıldız

Sayfa Sayısı: 512

Yayınevi : Müptela Yayınları













Adı gibi kokusu olsa çilek kokacak bir hikâye...

Bir bahar günü çilek kokuları içerisinde tanışan ve birbirlerinden ilk görüşte etkilenen Mira ve Yağız için aşkın büyüsüne kapılmak çok zor olmamıştı. Diğer taraftan, aralarına bir kara kedi gibi giren Yağızın tehlikelerle örülmüş geçmişi, mutluluklarının uzun sürmesine izin vermemişti. Hızlı ve tutkuyla başlayan bir aşkın özneleriyken kendilerini birdenbire hoyrat bir ayrılığın içinde bulan Yağız ve Miranın günlerine özlemin ıssızlığı sinmişti. 

Günün birinde geçmişinin karmaşasını, sırlarını çözüp bir daha gitmemek üzere geri gelen Yağız, ardında bırakıp gittiği mutlu, tasasız, cıvıl cıvıl kadını aynı bulabilecek miydi? Derinden yaraladığı Miraya kendisini affettirebilecek miydi? Daha da önemlisi Yağız, Miraya yaşadıklarını unutturabilecek miydi?

"Ne olacağını bilmiyorum..." dedi onun bakışlarındaki tedirginliği yok etmek ister gibi, "Ama öğrenmek istiyorum Mira. Hayatımdaki tüm kaosa, tüm belirsizliğe rağmen bunu seninle yaşamayı istiyorum." diye fısıldadı ve ardından ekledi, "Çünkü seni incitebilme ihtimalime rağmen, seni 

istemekten vazgeçemiyorum."








Merhabalar Çilek Mevsimi benim Wattpad'de ilk okuduğum hikayelerden biriydi ve okuduğum zaman bu kitap olmalı demiştim. Resmen aşık olmuştum bu çilek kokulu hikayeye ve sonrasında bu güzel hikaye çilek kokulu sayfalarla kitap oldu.

Birazcık hikayeden bahsedeyim. Yağız geçmişinden saklanmaya çalışan ve kimseyi sevmeye niyeti olmayan yakışıklı mı yakışıklı bir mimar :)Mira ise duygularını yaşayan ve buna çekinmeyen bir kız.  Mira ve Yağız çiftimiz ilk görüşte etkilenirler birbirlerinden ve sonrasında aşık olurlar, evlenirler fakat Yağız'ın geçmişinden gelen sorunlar Yağız'ın peşini bırakmaz. Töre yüzünden karısına zarar gelmesinden korkan Yağız Mira'yı ona bir mektup bırakarak terk eder. Mira bu terk ediliş yüzünden yıkılır fakat sonrasında hayatına onu teselli edecek minik bir parça girer. Bu çiftimizin akıbeti kitapta tabi ki :)

Mira bana göre çok güçlü bir karakterdi, tek başına bir bebek yetiştirmeye cesaret etmek büyük güç gerektirir bence. Üstelik o deli gibi sevdiğin adam tarafından terk edilmişken buna karar verebilmek bence çok zordur. O yüzden ilk okuduğum zamandan beri Mira'ya hayranlık duydum.  Yağız ise karısına zarar gelmesin diye büyük bir fedakarlık yaptı. Bu da büyük cesaret gerektiren bir davranıştı bence fakat bu ne yazık ki ikisinin de canını çok yaktı üstelik Yağız'ın çok önemli zamanları kaçırmasına sebep oldu.

Kitap için söylenebilecek çok şey var fakat az ve öz konuşacak olursam bayıldım. Hikayeye, karakterlere, mekan tasvirlerine her şeye. Kitabın yan karakterleri Bengi ve Sidar'ın da ayrı bir hikayesi olmasını isterdim fakat onlar da kitaba renk katıyorlar. Kitabın gizemli bir havada ilerlemesi çok güzel bir geçmişten bir günümüzden gittiği için sizi kitaba çok rahat bağlıyor. Kitapta en sevdiğim karakter tombik paşa Erim oldu tabi ki. :D Onu sevmeyen olabilir mi ya ? Yağız'ın Mira'yı sevme şekli resmen iç geçirtecek cinstendi. Kitapta olmayan yoktu aşk,romantizm,tutku,komedi,dram her türlü duyguyu kitabı okurken hissettim. Karakterlerin iç dünyasında olan bitenleri Burcu Büyükyıldız'ın bizlere aktarma şeklini çok seviyorum resmen karakterlerle bunu yaşıyormuş gibi hissediyorum.

Kitabın sonuna bayılıyorum. Hele ki Aşkın Renkleri serisinin karakterlerinin topluca olduğu kısım favorim :) Yağız'ın kıskanç hallerine de ayrı bitiyorum :) Tamam hadi bitti diyerek kesmemiş yazar kitabı tam tersine bize öyle güzel bir son yazmış ki tekrar tekrar okumamak mümkün değil.

Bu çilek kokulu, aşk dolu hikayeyi okuyun bence pişman olmayacaksınız. :)



Puanım

 5,0/5,0









Çilek Mevsimi (Aşkın Renkleri #1)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder